毎日新聞朝刊およびnoteに掲載された平野啓一郎の長編小説の映画化。主演は、福山雅治(ギターリスト蒔野聡史)と石田ゆり子(槇野が愛した女性小峰洋子)。蒔野のマネージャー(後に妻)であった三谷早苗(桜井ゆき)が蒔野になりすまし早苗に別れのチャットをしたことをきっかけに、すれ違い、別れ、別々の家庭を持つこときなった蒔野と洋子だったが、時がたち、早苗が二人になりすましチャットをしたことを告白した後、二人とも家庭生活に終止符を打ち、フリーの身となり再会するまでを描いた作品。二人が愛し合っていたのに意図的に別れるようしくまれた事情、運命の人との愛を成就させたいという愛欲も共感できるが、それでも、私が蒔野だったら、幼いわが子のために、真実の愛に蓋をしてしまい、それでいて、その状況がやるせなくて、心の奥底で悶々としてしまうであろう。そう想うのは、私自身、愛の神髄を知らないからであろうか。
At the end of Matinee
A movie adaptation of Keiichiro Hirano's feature-length novel published in the morning edition of the Mainichi Shimbun and note. Starring Masaharu Fukuyama (guitar list Satoshi Mashino) and Yuriko Ishida (Yoko Komine, a woman Makino loved). Sanae Mitani (Yuki Sakurai), who was the manager of Mashino (later his wife), pretended to be Mashino and had a farewell chat with Sanae. Yoko was Yoko, but after confessing that Sanae had a chat with them, they both put an end to their family life and became freelancers until they met again. I can sympathize with the circumstances in which the two were in love with each other but intentionally separated, and the desire to fulfill the love with the destined person, but even so, if I were Mashino, for my young child, You will cover your true love, yet the situation will be irresistible and you will be in agony at the bottom of your heart. Is it because I don't know the essence of love?
#マチネの終わりに
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