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「ビンドゥンドゥン」ブームの火付け役は、日本人記者だった。The igniter of the "Bing Dwen Dwen" boom was a Japanese reporter.

「ビンドゥンドゥン」ブームの火付け役は、日本人記者だった。 氷の宇宙服を着たビンドゥンドゥンは、ジャイアントパンダがモチーフ

「ビンドゥンドゥン」は、北京オリンピックのマスコットキャラクター。「ビン」は氷、「ドゥンドゥン」は活発な子供を意味し、氷の宇宙服を着たジャイアントパンダがモチーフだ。
「ビンドゥンドゥン」は、2019年9月、灯籠をモチーフにした「シュエロンロン」と共に、発表された。
発表当時は、「パンダはありきたり」「不細工」「ばかっぽい」など、SNSで酷評され、北京五輪(2/5~2/20)開幕が迫っても、マスコットグッズの売れ行きは伸びないため、多くの販売店舗は、在庫を補充していなかった。
その状況を変えたのは、五輪取材で北京に訪問した日本テレビの辻岡義堂アナウンサーだ。 

辻岡アナウンサーは、五輪開催中、ずっと、大量のビンドゥンドゥンのピンバッジを身に着け、ビンドゥンドゥンの追っかけ中継も行った。その中継の様子が、中国のSNSで拡散されたことで、ビンドゥンドゥンの人気に火がつき、同時に、ビンドゥンドゥンを愛する日本人記者として、辻岡アナウンサーの人気にも火が付いた。辻岡アナウンサーは、「ギドゥンドゥン」という愛称で、中国の若者に親しまれ、「ギドゥンドゥン」の動画は、中国のSNSで5.2億回以上再生、今や、「ギドゥンドゥン」の経済効果は、450億円規模と試算されている。
ビン・ドゥンドゥンのマスコットとしてのチャームポイントは大きく光沢のある目である。黒目が塗りつぶされた中国従来のマスコットデザインの目とは違う。ビン・ドゥンドゥンの目を、ディズニーのCGアニメーション上の動物のキャラクターの目に寄せることで、愛されキャラクターのポジションを不動にした。
「ビンドゥンドゥン」グッズは、北京オリンピックオフィシャルストアで今年6月まで販売されている。しかし、「ビンドゥンドゥン」ブームが続く中、商品は、在庫薄のようである。 

"Bing Dwen Dwen" is the mascot character of the Beijing Olympics. "Bin" means ice, "Dundun" means an active child, and the motif is a giant panda wearing an ice spacesuit.
"Bing Dwen Dwen" was announced in September 2019 along with "Shueron Ron" with a lantern motif.
At the time of the announcement, it was criticized by SNS for "pandas are commonplace", "uncrafted", and "stupid", and even if the Beijing Olympics (2 / 5-2 / 20) is about to open, sales of mascot goods will not increase. , Many retailers did not replenish their inventory.
It was the announcer Gido Tsujioka of Nippon Television who visited Beijing for the Olympics to change the situation. Announcer Tsujioka wore a large number of Bing Dwen Dwen pin badges throughout the Olympics, and also performed a chase broadcast of Bing Dwen Dwen. The broadcast was spread on SNS in China, which ignited the popularity of Bindundun, and at the same time, the popularity of Tsujioka announcer as a Japanese reporter who loves Bindundun. Announcer Tsujioka is nicknamed "Gidundun" and is familiar to young people in China. The video of "Gidundun" has been played more than 520 million times on Chinese SNS, and now the economic effect of "Gidundun" is It is estimated to be 45 billion yen.
The charm point of Bing Dwen Dwen as a mascot is his big and shiny eyes. It is different from the eyes of the traditional Chinese mascot design with black eyes filled. By drawing the eyes of Bing Dwen Dwen to the eyes of the animal character on Disney's CG animation, the position of the beloved character was immovable.
"Bing Dwen Dwen" goods are on sale at the Beijing Olympics official store until June this year. However, as the "Bing Dwen Dwen" boom continues, products seem to be out of stock.

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2024/04/20(土)